Nový Hyundai KONA
Vďaka dynamickejšiemu správaniu na ceste, novému futuristickému vzhľadu a väčšiemu vnútornému priestoru sa toto odvážne SUV cíti ako doma v uliciach mesta či mimo neho.
Nový Qashqai prináša úplne iný dizajn než doterajšie dve generácie. Je expresívny, ostrý a moderný. Ak si spomeniete na prvú generáciu – ktorá sa inak stala bestsellerom značky –, bol pekne zaoblený, oslovujúci široké masy. Aj druhá generácia sa niesla v podobnom duchu. Toto je úplne iná liga.
Pod kapotou sme mali benzínový štvorvalec s turbodúchadlom s objemom 1,33 litra, a s ním máme dobré skúsenosti. V našom prípade bol spriahnutý s bezstupňovou automatickou prevodovkou CVT a pohonom všetkých kolies.
Prevodovku CVT sme si inak pochvaľovali, jazda je vďaka nej zamatovo plynulá, dokáže aj meniť virtuálne prevodové stupne páčkami za volantom.
(hodnotí predajca vozidiel Nissan)
V prvom rade je to dizajn, čo nás zaujalo, nadväzuje na ostatné aktuálne modely značky. Juke má menšie otvory v prednej maske chladiča a ostré predné svetlomety sú vizuálne prepojené pomocou čiernej lesklej lišty.
Vpredu je to už trocha inak, vo výbave N-DESIGN nás Juke pozýval do interiéru čalúnenom do alcantary, tento poťah s povrchom brúsenej kože nájdete ako na sedadlách, tak palubnej doske. V čierno-červenej schéme interiéru tak pôsobí športovo a prekvapivo dobre.
Hybridné hnacie ústrojenstvo modernizovaného modelu Juke HEV pozostáva z novej generácie benzínového 1,6-litrového motora od Nissanu, ktorý bol špeciálne vyvinutý pre prácu v hybridnom hnacom ústrojenstve. Produkuje výkon max. 69 kW (94 k) a krútiaci moment do 148 Nm. V elektrickej časti hybridného pohonu Nissan dodal hlavný elektromotor s výkonom 36 kW (49 k) a krútiacim momentom 205 Nm, k tomu ešte 15 kW vysokonapäťový štartérgenerátor, menič a vodou chladenú batériu s kapacitou 1,2 kWh.
Juke HEV tak má 4 prevodové stupne pre benzínový motor a 2 prevodové stupne elektromotora. Okrem toho na zníženie trenia táto prevodovka nepoužíva spojku. Výsledkom je hnacie ústrojenstvo, ktoré umožňuje až počas 80 % mestského jazdenia znižovať spotrebu paliva o 40 percent. Kombinovaná spotreba tak dosahuje 5,1 l/100 km, zatiaľ čo kombinované emisie CO2 118 g/km.
(hodnotí predajca vozidiel Nissan)